2 Kasım 2012 Cuma

HAYAT VERMEK İSTER MİSİNİZ?

Sene 2000. Amcamın artık son günleri.Siroz yüzünden genç yaşta hayata veda edeceği dakikalara az kalmış.Oturdum hem ağladım hem düşündüm.Yıllarca bağışlanacak bir karaciğer için sıra beklemiştik.Bulunamadı.Bulunan uymadı.Ve biz amcamı kaybettik.O gün karar verdim ben organlarımı bağışlayacağım.Ve yaptım.Benden yana helal olsun.

Türkiye'de o kadar az ki organ bağışçısı, sayılarla anlatmaya bile değmeyecek düzeyde. Bırakın organ bağışını biz kan bile vermekten korkan, herşeye üşenen aman canım banane deyip geçiştiren bir milletiz. Ama bizim başımıza geldiğinde nerde bu devlet nerde bu millet diye yaygara koparmaktada üstümüze yok.
 
 
 
O zaman ne yapacağız. Organ bağışı....Hem dinimiz de buna müsade ediyor.
Din İşleri Yüksek Kurulu'nun 6 Mart 1980 tarih ve 196 sayılı kararına göre organ bağışı İslam dinine göre caizdir. Kur'an-ı Kerim'de de (Maide Suresi, Ayet 32'ye göre) "bir kişiye hayat vermek, bütün insanlara hayat vermeye eşdeğer" sevaptır. denmektedir.
 
3-9 Kasım haftası Organ Bağışı Haftası...Tüm sağlık kuruluşlarından bilgi alabilirsiniz...Sevgiyle kalın.İyi hafta sonları....

4 yorum:

  1. evet bende çok istiyorum bunu.sanırım organ bağışçısı diye bir kart veriyorlar değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kart veriliyor ama ailene bilgi vermen daha doğru...bağışçı olduğunu ailen bilmeli..kart sonuçta kaybolabilir, yanında olmayabilir.Allah korusun ama gerekli olduğunda aile bunu bilmeli ve hekimlere bilgi vermeli...

      Sil
  2. biz aile içinde konuştuk bu konuyu.annem,eşim ve benimkiler bağışlanacak.vasiyetimiz var.

    YanıtlaSil
  3. aynen iki hafta önceydi annem vasiyet bırakmak lazımmış muhakkak falan dedi hani dinimize göre yani bende benim tek vasiyetim organlarımı bağışlıyorum dedim..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

... BÜTÜN KIZLAR TOPLANDIK ... Template by Ipietoon Cute Blog Design and Waterpark Gambang