18 Aralık 2012 Salı

KEK / SANAT ESERİ

Dostlar akşam annem, ben ve çocuklar oturuyoruz.Yalan Dünya'yı izliyoruz.Çay koyduk ama bir eksik var.Ne mi? Tabi ki kek.Üşenmedim, oğlum Oğuz'la birlikte şu yukarıda görünen sanat eserini yaptım:))
İşte tarifi:
4 yumurta şiddetle çırpılır.
Üzerine 1,5 su bardağı toz şeker eklenir.Hiddetle çırpılır.
Üzerine 1 su bardağı oda ısısında süt ve
1 su bardağı sıvı yağ eklenir.
1 paket vanilya,
kokusunu salacak kadar tarçın
va alabildiği kadar un eklenir.(alabildiği kadar derken bildiğiniz kek kıvamı işte)
En son 1 paket kabartma tozu ilave edilerek kek kıvama getirilir.
Yağlanmış kek kalıbına dökülür. Biz dökerken dibinde biraz ayırdık ve kakao ekledik.Kakaolu karışımıda kalıbın en üstüne boca ettik.Önceden ısıtılmış fırına attık.kabarana kadar 200 derecede tuttuk kabardıktan sonra 150 dereceye indirdik ayarı. (keki kandırdık:)) Yaklaşık 45 dakika sonra kekimiz sanat eserine dönüştü.Bir yedik bir yedik sormayın.

Bu fotoğraftan da anlayacağınız üzere ilk kestiğim dilimlerin fotoğrafını çekeyim derken ufak bir el keki alıp kaçtı bile....

17 yorum:

  1. ellerinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım...
    keki çok severim...
    çayımın yanına alabilir miyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman Yalova'ya yolun düşünce beni bul:))

      Sil
  3. aklıma girme bu saatteee yaaaaaaa :):)

    YanıtlaSil
  4. hmm nefis görünüyor,o elin sahibinin hakkı var:)
    keki kandırma fikrine de bayıldım:)))

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canım şahane olmuşş çok iştah açıcı :))

    YanıtlaSil
  6. keki kandırmak ha,süpermiş:))ellerine sağlık.Bak yapasım geldi benim de şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence bunu denemelisin aslında içine fındık ya da ceviz çok yakışıyor.

      Sil
  7. Bundan sonra kek ve yandaslarini yapip bloklara koyanlara tuzlular olmasa da olurr tek tek bloggerlara kargo ile gonderme cezasi getirilsin:p
    Ama cok guzel gozukuyo ama haksizlik bu ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) süper fikir ama bence sen bi yalova yap..karşılıklı yiyip içelim olmaz mı?

      Sil
    2. Umay aynen katılıyorum sana!! :D

      Sil
  8. Bir yemek bloggerı olarak benim de vardım böyle hikayalerim.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım sana da bi göz atayım ben o zaman...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

... BÜTÜN KIZLAR TOPLANDIK ... Template by Ipietoon Cute Blog Design and Waterpark Gambang